Markkinoinnin automaatiossa on kyse markkinointi prosessien luomisesta automaattisiksi, jotka luovat pohjaa sitoutuneille ja tuottaville asiakassuhteille. Se tehostaa markkinointia toistuvilla, järjestelmällisillä toimenpiteillä ja vapauttaa resursseja aikaisemmin manuaalisesti toteutettujen prosessien pyörittämisestä. Markkinoinnin automaatio mahdollistaa liidien tehokkaamman käsittelyn ja tuottamisen, henkilökohtaisen viestinnän nykyisille asiakkaille sekä analytiikan yhdistämisen tehokkaaksi kokonaisuudeksi.
Miksi toteuttaa markkinoinnin automaatiota?
Markkinoinnin automaatio on palvelukokonaisuus, joka yhdistää kotisivut, sähköpostimarkkinoinnin, analytiikan sekä asiakashallinnan (CRM) sulavasti yhteen.
- Mahdollistaa asiakkaiden oikea-aikaisen lähestymisen oikealla sisällöllä.
- Parantaa asiakaskokemusta – automaatiot tekevät työtä silloinkin, kun henkilökunta ei ole paikalla.
- Kun markkinointisi toimii automaattisesti, voit keskittyä enemmän kampanjoiden ja viestien sisältöön kuin itse markkinoinnin manuaaliseen pyörittämiseen.
- Voit kohdata olemassa olevat ja potentiaaliset asiakkaat vieläkin persoonallisemmalla otteella.
Markkinoinnin automaation hyödyt
Markkinoinnin automaatio keskittyy asiakassegmentteihin, asiakkaita koskevan datan integraatioihin, aikataulutukseen sekä kampanjoihin. Markkinoinnin automaation avulla voit esimerkiksi:
- Kohdentaa markkinointisi asiakkaisiin heidän käytöksen, mieltymysten sekä aikaisempien ostosten perusteella.
- Arvioida reaaliajassa, missä vaiheessa asiakkaat ovat ja rohkaise heitä astumaan seuraava askel eteenpäin asiakaspolulla
- Lähettää tervetuloviestejä, kiitosviestejä, aktivointiviestejä automaattisesti
- Kasvattaa potentiaalisten asiakkaiden mielenkiintoa hyödyllisten uutiskirjeiden avulla tai palkita kanta-asiakasta alennuskupongeilla, jotka ovat kohdistettu tiettyihin tuotteisiin heidän oman aikaisemman ostokäyttäytymisen perusteella.
Teknologiariippumatonta palvelua
Voit itse valita sinulle sopivimman teknologian, sillä monien vuosien kokemus on tuonut meille tutuksi eri teknologioita, kuten esimerkiksi Adobe Marketing Cloud solutions (Adobe Analytics, Magneto), Oracle (Eloqua), Marketo and Microsoft (Dynamics CRM ja ClikDimensions). Kun pidät hyvää huolta datastasi, se myös vaikuttaa positiivisesti markkinointiautomaation tehokkuuteen. Näin markkinointisi vaikuttaa siellä, missä potentiaaliset asiakkaat ovat.